Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Bil-bat-och-motor » Se Upp för Klarna o Segoria

Se Upp för Klarna o Segoria

Webbadress: http://
Företagsnamn: Klarna/Segoria inkasso som är samma företag
Var hände det: Tradera
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr): 180+180=360:-

Skribent: Kvinna

Köpte två små varor på Tradera och missade visst betala fakturan som kommit i mailen.


Får då en påminnelse från Klarna om att de saknar min betalning. Det står ordagrant såhär i deras text.


Att de väntat några dagar extra men har ännu inte mottagit någon betalning för mitt köp. Eftersom köpet inte betalats i tid har vi lagt på 29:- i påminnelseavgift och har även sett till att förlänga din betaltid med ytterligare 14 dagar.


Du kan alltså i lugn o ro betala för ditt köp fram till den X X datum. Just ja! Vi vet att oförutsedda saker kan hända och vill därför att du ska veta att en påminnelseavgift inte syns på din kreditupplysning och att du såklart är välkommen att använda Klarna även framöver. 


När räkningen betalas tycker jag att påminnelseavgiften 29+29= 58 :- är okey, jag hade ju missat att betala. Men när jag betalt får jag direkt ett mail från Segoria om att de mottagit min betalning men att det fortfarande saknas 180+180=360:- Blev helt paff o helt förvirrad av detta då jag inte ens visste att Segoria inkasso var inblandat,  trodde ju det var Klarna jag var skyldig.


Det visar sig att när man betalar samma dag som man får påminnelsen i brevlådan så är det redan försent. Då de 14 dagarna redan gått när påminnelsen kommer i vår brevlåda. Inte fått något mail, sms eller brev innan detta. 


Känner att detta kan väl inte vara rätt, vi måste väl hinna få veta innan det går till Segoria som också visar vara Klarnas dotterföretag. Klart de kör med ojusta metoder för det lönar ju sig för dem. 


Har mailat både Klarna o Segoria men det är bara Segoria som svarat. Jag vill att Klarna ändrar i sin text med hur lugnande o vilseledande texten i deras påminnelse är. Kunden måste ju ha en chans att hinna betala innan det går till Segoria inkasso utan kundens vetskap, men så är det inte, de skickar ut påminnelsen alldeles försent (med vilje) bara för att vi ska hamna hos inkasso hos deras eget företag Segoria. 


Segoria har jag mailat minst 30 mail med, men de bara skriver sina förskrivna svar till mig, får ingen ordentlig kontakt, de bara upprepar sig. Har väl varit minst fem olika personers som svarar olika gånger så det blir ingen ordning i konversationen heller. Får ju skriva samma sak om och om igen och ingen vill förstå, för de har bestämt sig för att inte förstå och bara förhala och få mig att tröttna o betala. Vi ska bara betala och vara tysta. Men NEJ inte jag. 


Har kräft att få prata med chefen men får aldrig det, kommer bara till ansvarig handläggare och får samma intränade förskrivna svar där.  Nöjer mig inte med det. Sen slutade de att besvara mina mail, får inga svar längre, mycket dåligt


Blev nu tvungen att betala för att inte få en betalningsanmärkning för futtiga 360:- Men kommer att driva detta vidare i andra instanser så de måste ändra sin text i påminnelsen och att de måste skicka ut påminnelsen i så god tid att kunden har en chans att betala, men det går ju inte för när brevet väl kommer är det redan försent. Är precis som det står i deras text, Vi har väntat några dagar extra...men det vore ju bra om vi ens hade en chans att hinna betala.


 

Lägg till bild

Om skribenten


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 762 - Datum: Fri, 10 Mar 2017

Kommentarer

Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.