Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Halsa-och-skonhet » Ful affärsmetod ZAND TRADING!

Ful affärsmetod ZAND TRADING!

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Sirsenella

 Zand Trading innehar en agentur för Planet Skincare i USA. Ville ha en viss produkt hos dom, efter telefon och mailkontakt där jag bett om prov och priser kommer ett mail att produkten är slut. Flera månader senare kommer ett mail att produkten ska skickas, jag får hämta ut den hos postombudet. Sagt och gjort, jag tror att det är en test då jag inte fått information om pris, ingen har frågat hur många av produkten jag önskar samt att det bara ligger en produkt i paketet, ingen ytterligare info eller följesedel. Jag blir mycket förvånad när jag efter ytterligare en vecka får en faktura på 500 sek + moms och faktureringsavgift. Vi kontakt påstår Zand Trading att jag beställt produkten och att dom talat om för mig att dom inte lämnar ut tester.  Helt riktigt att jag var intresserad av att handla från dom men först måste jag väl få ett pris och en förfrågan om hur mycket jag vill handla samt en orderbekräftelse? Enligt Konsumentvägledningen är det bara att betala då jag borde ha frågat Zand Trading innan jag löste ut varan, men jag hade ingen anledning att fråga då jag redan uttryckt vad jag ville - all korrespondens finns kvar- givetvis trodde jag att det var ett test som kom. Antagligen ska jag var tacksam att det bara kom en enda produkt :)

Lägg till bild

Om skribenten

Skönhetsföretag som ska handla direkt från tillverkare hädanefter


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 3014 - Datum: Sun, 10 May 2009

Kommentarer


  1. Svartalistan

    Tydligen så går det utmärkt för företagare att registerar konto här hos svartlista och förtala och förstöra onlineryktet för sina konkurrenter.
    Den här sidan har fler besökare än de flesta småföretagarens hemsidor och därför hamnar den högst upp på googles resultat listor.

    Någon ribba för lågt inläggen och kommentarer kan vara verkar svartlista hemsidan med xxxx xxxx som ägare inte ha heller. Utan man går efter principen; all PR is good PR.

    I mina ögon är svartlista inget annat än skitsida. Mycket värre än de företag som behandlar konsumenterna illa.

    Hur ska man annars förklara at när jag skickar fakturan där Sirsenella genom sitt FÖRETAG köpt dyra antirynk krämer(900kr st) från mig och förklarar för svartlisa hemsidans ägare att hon inte är en privatperson som det framgår ovan utan företagare som jag haft en affärsrelation med tidigare låter ovan text vara kvar.

    www.zandtrading.com/faktura...

    Varför är hon så sur? Ju hon var sur för att mitt företag hann före och tog hem rättigheterna för den svenska marknaden först. Men hon gav sig inte ens då utan ringde England och försökte genom att snacka skit knipa åt sig rättigheterna ändå. Vilket hon misslyckades med som allt annat i sitt liv. Att hon är bitter på allt och alla framgår här bla


    Sedan startade hon en kampanj dör hon på alla hemsidor man kan tänka sig låter som en bitter konsument som blivit lurad.

    www.reco.se/profile/profile...

    Zand Trading är ett B2B företag. Vi säljer och har aldrig sålt till privata konsumenter.





    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: xxxx xxxx
    Datum: 26 februari 2009 18:50
    Ämne: Zand Website

    This is an automated e-mail sent form Zand Website.
    Name: xxxx xxxx

    Address: xxxx xxxx

    Country: Sweden

    Phone: xxxx

    Email: priceless-skincare@live.se

    Text: Hej! Tack för trevligt samtal. Vore tacksam för prisinfo samt om jag redan nu kan beställa ett serum för att själv testa produkten samt låta kunderna prova. Jag har enskild firma,f-skatt och momsnummer: 580815-0121. Leveransadressen är samma adress jag uppgivit här.Jag betalar gärna i förskott med kort om ni önskar det. Mvh xxxx xxxx




    Denna kommentar är redigerad av administratören: Namnuppgifter, både på uppgiftslämnaren samt denna webbplatsens ägare har tagits bort.





    Svara

    • Sirsenella har begärt om prisinformation: "Vore tacksam för prisinfo" vilket hon ej fått, istället har hon fått produkten med medföljande faktura. Visst, hon kanske inte borde hämtat ut produkten men hon har fortfarande rätt att kommunicera detta.
      /Admin
      Svara

      • Det här blir väldigt konstigt om ni på svartlista ska försvara och gå i god för hennes gärningar.

        Jag har fortfarande inte fått svar på varför ni publicerar uppgifter som rör företagsrelationer sinsemellan?! Inga konsumentlagar här inte. Har du/ni en relation till denna kvinna? Partner?

        Har du tillgång till våra eposter? Hur vet du att hon inte fått prisuppgifter?

        Vi skickade däremot mail till henne där vi berättade att hon kunde få varorna billgare för att varuprover inte fanns. Pga avsaknad av varuprover fick hon flera hundra kronor rabatt. Man får leva efter sin plånbok. Har man inte råd att betala en mycket rabatterad produkt så ska man inte gå bärsakagång för att produkten kostar mycket.

        Hon hade möjligheten att när som helst returnera varorna vilket hon inte gjorde. Som jag skriver ovan så handlade det bara om att hon var sur för hon inte fick den svenska agenturen för just denna antirynkkräm. Har kopior på hennes mail som jag har från från England.

        Sedan när det gäller dina frågor:

        Jag har både inspelade samtal + ytterliggare mail där jag uppger prisuppgifter och förklarar att leverantören inte har några varuprover. Finns sällan några varuprover på lyxkrämer i den här klassen(+1000kr).

        Förstår inte varför hon skulel vara sur överhuvudtaget. Hon fick prisuppgifter, rabatt och fick handla på faktura på en ekonomi som inte var tillräckligt. Hon betelade sedan inte fakturan förrän flera måander efterår efter flera påminnelser att vi skickar till kronofogden.

        Jag uppfattar denna kvinan som en sur gammal tant som licclyckas och skyller det på andra hon kommer i kontakt med. Bara o läsa vad hon skriver här
        www.reco.se/profile/profile...


        Du/ni på svartlista vet att ni har gjort fel. Men vill inte ta bort en tvist mellan 2 företag pga stolthet vilket sänker er trovördighet. Förstår inte varför hon skulle vara sur överhuvudtaget. Hon fick prisuppgifter, rabatt och fick handla på faktura på en ekonomi som inte var tillräckligt. Hon betalade sedan inte fakturan förrän flera månder och då först efter flera påminnelser om att vi skickar till kronofogden.

        Hur man ser att ni inte vill ta bort pga stolthet? - Se ovan där ni försvarar den som Sirsenella.
        Jag vill fortfarande veta att man på svartlista kan som företagare öppna konto och rapportera? Ni borde tänka på att detta öppnar upp för civilrättsliga åtgärder mot er.

        Håll er till konsumenter och deras ärenden. Det stödjer jag till 100%.




        Svara

        • Produkten var inte dyr, inte det jag opponerat mig mot utan sättet mot mig som kund. Jag ber om prov, prisuppgift samt erbjuder mig att betala såklart, varan skickas omgående utan prisuppgift och flera månader efter kommer en faktura. Skulle du själv som kund tycka att det var ok? Hur skulle du tolka det?

          Returnera? Skulle jag ha returnerat efter flera månader när fakturan kom och efter att ha använt upp nästan allt av produkten - skrattretande. Det hör du väl själv hur det låter. Och varför skulle jag det, jag ville ju ha varan. Du missar fortfarande vad det hela handlar om.

          Jag erbjöd mig att betala men antog att ni tillämpade samma regler som alla andra att ge ett pris först innan varan skickas, speciellt när jag bad om det - just för att undvika sådant här. Kommer det en vara utan faktura eller prisuppgift tror konsumenten garanterat att det är ett prov eftersom ett prov efterfrågades. Oavsett om konsumentens liv är misslyckat eller inte.

          Inspelning av samtal? Med vem då? Vi hade mailkontakt. Förbjudet att spela in samtal. Och jag har inget att dölja i mina mail, det är du som gör dig till åtlöje som importör/säljare att bära dig åt så här mot kunder. Hur bitter och sur du än tycker att jag är så hotar jag inte andra människor/kunder - inte riktigt ok att bära sig åt så. Inte bra när man inte värnar om kunder och sitt företags rykte.

          Rättigheter? Vad skulle jag med dessa till? Dessutom är och var parallellimport tillåten så jag hade väl kunnat ordna import av produkten ändå om jag hade velat. Till huvudkontoret i England mailade jag för att se om dom verkligen arbetade på det sättet som skedde med mig, hur skulle jag kunna knipa några rättigheter som du redan hade? Nu trollar du bara.

          Barnsligt att påstå att jag inte betalat förrän ni hotat med Kronofogden, jag fick ingen faktura förrän efter flera månader och jag betalade direkt men klagade samtidigt på dålig kommunikation från dig och ditt företag. Löjligt påstående som lätt går att motbevisa.

          Obehagligt att du är så otrevlig mot både mig och Svartlista och inte ger dig. Fler företag än du som får dåligt omdöme ibland, sånt händer när man arbetar med service.

          Och nu påstår du till Svartlista att det var B2B försäljning men mig hotar du för att jag inte enligt dig hade ett företag? Det är isf du som begått ett brott som då säljer till en privatperson! Du får inte heller lägga ut mina personuppgifter på nätet som du gjort - så tänk dig för innan du hotar andra människor.

          Nu lägger jag ned det här och går vidare i mitt bittra liv och vi lär nog överleva det här båda två.






  2. Nu förstår jag mentaliteten!

    www.flashback.org/t487154
    Svara

  3. SJÄLVKLART SÅ vll man ha kostnadsförslag det tillhör god sed. Och sunt förnuft.
    Svara

  4. Ytterligare hot via mail. STOR varning för detta företag!!!
    Svara

  5. Haha, nu ska Zand Trading polisanmäla mig för att dom fått för sig att jag inte hade företag när jag beställde *varuprovet* från dom - om jag INTE tar bort mitt inlägg ovan........seriöst att hota kunderna via mail????
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.