Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Halsa-och-skonhet » SlimVida och ColonFlow

SlimVida och ColonFlow

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Saga

Blev mycket besviken, beställde dessa varor som ett provpaket, provpaketet skulle gälla i 14 dgr,och provtiden startade när man beställde,  sedan var man tvungen att ta kontakt om man inte ville ha fler. Nu har jag väntat i 8 dagar UTAN att fått något paket överhuvudtaget och det betyder då att det endast återstår 6 dagar till att prova utan att ens ha sett produkten.


Ringde kundtjänst, en man som talade svenska svarade på en mycket knastrig linje från UK. Hörde knappt vad han sa. Jag berättade mitt ärende och han tyckte oxå det var konstigt att det dröjde så länge innan paket anländer och att provtiden startar när du beställer. Det var inga som helst problem att avbeställa ( om det nu fungerar) har ju läst här på Svartlista att väldigt många haft problem. Jag ringde detta nummer:020-797844.


/ Saga

Lägg till bild

Om skribenten

Kvinna, 48 år.


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 3463 - Datum: Thu, 16 Aug 2012

Kommentarer


  1. Jag betällde Slimvida och Puracleanse INNAN jag googlade tabletterna och upptäckte att allt var fejk. Nu är de på väg hem till mig och jag vet inte hur jag ska göra. Jag har fört över alla mina pengar till mitt kapitalkonto som de inte kan komma åt och på måndag tänker jag avsluta hela mitt konto och öppna ett nytt på en annan bank (hade ändå tänkt byta bank). Tabletterna tänker jag inte hämta ut överhuvudtaget så de borde väl skickas tillbaka av sig självt? Undrar om det här räcker? Eller måste jag ringa och be om RMA nr och avbeställa? Kan de dra pengar från mitt konto i alla fall så det blir minus i kontot? Tacksam för svar!!
    Svara

  2. Jag betällde Slimvida och Puracleanse INNAN jag googlade tabletterna och upptäckte att allt var fejk. Nu är de på väg hem till mig och jag vet inte hur jag ska göra. Jag har fört över alla mina pengar till mitt kapitalkonto som de inte kan komma åt och på måndag tänker jag avsluta hela mitt konto och öppna ett nytt på en annan bank (hade ändå tänkt byta bank). Tabletterna tänker jag inte hämta ut överhuvudtaget så de borde väl skickas tillbaka av sig självt? Undrar om det här räcker? Eller måste jag ringa och be om RMA nr och avbeställa? Kan de dra pengar från mitt konto i alla fall så det blir minus i kontot? Tacksam för svar!!
    Svara

  3. kollade mitt konto.. 3500 kr har de dragit.. ringde och spärrade mitt kort. räcker det? har mailat dem men får som svar att deras varor heter pure cleanse och inte pura cleanse!!! hur fick ni pengarna tillbaka? eller är det bara att bita i det sura äpplet?
    mycket tacksam för svar

    Svara

  4. 14-Dagars testerbjudande

    För att ta del av SlimVidas 14 dagars test erbjudande så betalar du endast frakt och expeditions avgifter. Dem 14 dagarna börjar i samma stund efter att du gjort beställningen. Om du är nöjd med produkten och resultaten efter dem 14 dagarna så behöver du inte göra något mer då det automatiskt kommer dras en summa på endast 615 kr ifrån ditt kredit kort. Denna transaktion kommer visa sig som "Slimvida020794513". Om du inte är nöjd med produkten så behöver du bara kontakta våran kundtjänst under test periodens 14 dagar. Detta gör du genom att ringa oss på 020 794 513 dagtid måndag till fredag från klockan 9:00 - 18:00. Våran kundtjänst hjälper dig sedan med att få ett RMA nummer så att du kan returnera produkten till oss för att slippa framtida aviseringar.

    For att vara saker att du inte lamnas utan Slimvida, ska du, 45 dagar efter forsta 14-dagars testperiods bestallning och varje 30 dagar efterat, fa en ny kartong av Slimvida. Ditt kreditkort ska debiteras med rabatterade priset av 565.00 kr, rabatt som endast ar tillganglig for medlemar (plus en avgift pa 40.00 kr for frakt och hantering). Som medlem av var Slimvida Lifestyles programmet ar du int skyldig att fortsatta. Utan motsagelser, utan forpliktelser! Annullera nar du vill! Kontakta kundtjanstavdelningen vid ytterligare fragor.

    Kreditkort forgodkannande

    Nar du registrerar for Slimvida, forgodkanner vi ditt kreditkort for ett belopp mellan 50 kr och 100 kr.
    det har jag hitade på deras websida. jag också köpte det utan att kolla upp dom. Jag har sparrat mitt kort direkt.

    Svara

  5. Det verkar som de luras i i flera steg. Först får man prova på för 2*20 kr påstår de. Men när paketet kommer efter ganska många dagar så finns det ett till två bifogade papper där det står i fin stil att man efter prövoperioden på 14 dagar inte behöver göra någonting. Då ska de automatiskt debitera kontokortet 2*615 kr för dessa provburkar. Det första problemet är att när man får sitt paket så har det redan gått över 10 dagar av de 14 man har på sig. Om man inte vill fortsätta ska man ringa deras nummer där man nog inte kommer fram. Om man som jag svarar på mailet med orderbekräftelsen skriver de att de inte kommer läsa mailet.
    Det enda man kan göra är att spärra kontokortet innan de hinner dra pengarna. Om de hinner dra pengar ändå så kan man antagligen reklamera köpet hos VISA eller Master card.
    Svara

  6. Jag har också beställt Slimvida och Pura Cleanse som prova-på , men innan de 14 dagars period försökte jag ringa , kom aldrig fram, efter mer än 20 dagars efter jag hade beställt, fick jag produkterna, utan att ens ha testat, har dom dragit 640 kr *2. Ringde till det numret som fanns på returpapret 020-797-844, efter 45 minuter kom jag fram, och han pratade engelska, det hördes oehört dålig mottagning, och han själv var otrevlig, nedlåtande, ville ej ge mig RMA numret, vill ej att jag skickar tillbaks, jag vill ha mina pengar, då säger han att inga pengar har dragits från mitt kort???
    Har kollat på deras hemsida, Slimvida .com, och där hittar du inget epost att skriva till.
    efter en jobbig diskussion fick jag fram RMA-numret, men han var väldigt snabbt att lägga på. Oseriös, så jag spärrade mitt kort för framtida besvär.
    Svara

    • tyvärr så har jag råkat ut för att någon "kapat" mitt bankkort och beställt pura clanse.
      jag har spärrat kortet när jag upptäckte det men måste man byta kontonr oxå?

      Svara

  7. Jag beställde också Slimvida men med Pura Cleanse till. Hade sett ngt om ett gratiserbjudande där man bara betalar frakten. Fick mitt paket 14 dagar efter beställningen så nu är det bara att se vad som händer. Har ringt och sagt till att jag inte vill ha detta och krävt att få mina pengar tillbaka (De var snabba med att debitera mig). Får jag inte igen dem så kommer jag gå till polisen med ärendet.
    Svara

  8. Jag upptäckte att de dragit 615x2 kr (vid olika tillfällen) och spärrande direkt mitt kort. Har inte sagt upp nånting, men de har heller inte hört av sig och det är ju lite konstigt om jag är deras kund och de helt plötsligt inte kan dra pengar, de borde ju undra om de är seriösa.... Fick btw inga varor heller för de 1230 kr som de tog av mig... Så 1230 spänn fattigare och inga tabletter!

    Idag gjorde jag en polisanmälan. De sa att om det är många som polisanmäler dem så är chansen mycket större att vi kan sätta dit dem. Så snälla ni, gör en polisanmälan!!!
    Svara

    • Samma sak hände mig. Jag reklamerade köpet till min bank och fick tillbaka pengarna.
      Svara

      • hur går man till vägar du när man reklamera köpet till banken? MVh Carro
        Svara

  9. Jag beställde ett provpaket på ColonFlow men insåg snart att jag inte var beredd att betala över 600 kr i månaden för produkten.Kändes inte bra när jag upptäckte att det inte gick att komma fram till kundtjänst och avbeställa produkten, upptaget hela tiden...Sedan läste jag er sida och fick ett annat telefonnummer att ringa där jag kom fram direkt.Tack Saga för att du skrev ut det, jag känner mig "räddad". Hoppas nu att detta är över så det inte kommer att dras några pengar från mitt kontot. Hoppas att andra blir varnade och inte går på detta.
    Svara

    • Vad var det för telnummer du fick? Kan du skriva ut det, så jag får ringa dem?
      R-L
      Svara

  10. Blev lurad av deras "falska" DN-artikel :( Insåg detta direkt efter beställning och spärrade mitt kontokort. En ca 40 kr hade de hunnit dra.
    Nu har burkarna kommit och ska tillbaks utan att öppnas. Skumma affärer=skumma produkter. Har efter 60 min i telefonkö pratat med en kille med amerikansk engelska och fått mina RMA.nummer (som för övrigt var samma som mina ordernummer...) Han pratade ganska otydligt så det var inte helt lätt att höra.
    Under tiden jag väntade skickade jag också mejl till dem med önskan om retur och RMA-nr. Skrev på engelska för säkerhetsskull. Fick där svar direkt med jättelånga RMA-nr. De sex första siffrorna var samma som mina ordernr och det RMA jag fått av telefonisten. Han hade sagt något otydligt om att det räcker med sex siffror (men fick inte fler än sex av honom)
    Killen försökte få mig att ha förlängd provtid, men jag sa att jag bara ville returnera. Då undrade han om jag inte var nöjd med produkten. Jag sa att jag inte öppnat dem och att jag ångrat mig; "Jag vill inte längre gå ner i vikt ;)" Efter det försökte han inte övertala mig mer. Kan kanske vara ett tips för er som ringer och inte vet vad ni ska säga (spec. på engelska)

    Nu återstår för mig att skicka tillbaks burkarna och hoppas det är över. Lärpengar kallas det väl :(
    Svara

  11. Jag beställde också SlimVida och ColonFlow, såg någonstans att man har 14 dagars test period och att man var tvungen att kontakta dem om man inte ville ha mer produkter. Kom snabbt fram till deras kundtjänst väntade i max 1 minut och blev rent av snopen hur fort det gick. Så fort är jag inte van vid att det går att komma fram till andra kundtjänster.
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.