Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Halsa-och-skonhet » Vital Inkasso

Vital Inkasso

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Ammis

Beställde i somras ett provpaket på bantningspiller från företaget Vital Nordic. Glömde sedan att säga upp medlemsskapet, så en ny försändelse damp ner i postlådan i mitten av Juni 2011. Fanns dock ingen faktura medskickad i försändelsen, tänkte då att den kommer väl separat i brev. Vilket det INTE gjorde, däremot damp det ned i min e-post ett inkassokrav från Vital Inkasso. Betalade givetvis denna och la sedan mailet i skräpkorgen i god tro att allt var frid och fröjd. Tog sedan via e-post kontakt med Vital Nordic för att säga upp mitt medlemsskap. Att få tag i dessa via telefon var omöjligt en telefonsvarare hänvisade till *I dessa semestertider har vi svårt att ha handläggare i tjänst*. Fick dock via e-post en bekräftelse på att mitt medlemsskap var avslutat.
I början av Augusti 2011 får jag ett brev från Vital Inkasso med krav på samma försändelse som jag redan betalat dock då med ett påslag på 50 kr *påminnelseavgift*. Tog då kontakt med Vital Inkasso och bestred detta. Handläggaren jag talade med skulle *ta hand om det hela* på en gång. Hörde sedan inget mera förän förra veckan då ett inkasso krav dök upp i e-posten från Vital Inkasso om krav på samma faktura, som jag redan hade betalat. Orkade dock inte ta kontakt med dem igen eftersom jag nyligen varit sjuk en längre tid, orken fanns inte. Så jag betalade helt enkelt in dessa 448 kr som De krävde.
Kan tillägga att min dotter råkat ut för samma sak då hon i sommras beställde någon produkt från Vital Nordic.
Min fråga till Er är: Vad ska jag göra om De fortsätter skicka inkasso krav på något som redan är betalt. Är ju betalt 2 gånger liksom.

Lägg till bild

Om skribenten

Ammis


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 2229 - Datum: Fri, 2 Dec 2011

Kommentarer


  1. Tack för Ert svar. Kommer att ta kontakt med konsumnetvägledaren i min kommun samt göra en polisanmälan. Idag måndag 5/12 dök samma faktura upp igen fast denna gång som vanligt brev. Förfallodatum 29/11. Vet inte om jag ska gråta, skratta eller bli förbannad.
    Svara

  2. Hej,
    Till att börja med vill jag tacka för att du med denna rapport varnar andra för detta blufföretag.

    Det står att finna spaltmeter med information om Vital Nordic och dess "ekonomiska upplägg".

    http://gd.se/nyheter/gavle/1.3782591-varning-for-bluffakturor-fran-vital-nordic

    http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=140519

    Vad du än gör betala inte något mer till dem, det möjliggör bara att de kan fortsätta sin oseriösa verksamhet.

    Spara alla korrespondens du haft med dem i form av e-post m.m.

    Kontakta konsumentvägledningen i din kommun för konsultation om hur du ska gå vidare i just ditt ärende.

    Jag hittade ingen information på datainspektionen om något inkassobolag vid namn vital inkasso. Förmodligen existerar det inte ens.

    /Admin
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.