Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Hus-och-hem » Infurn blufföretag

Infurn blufföretag

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Carl

Beställde en fåtölj 2 aug 2012 och betalade med mitt kort ca 8300 kr. Har fortfarande inte fått leverans av vara eller återbetalning trots otaliga påminnelser och löften från INFURN. Man svarar bara sporadiskt på mejl och kan inte nås telefonvägen.  Gjort polisanmälan mot detta blufföretag!

Lägg till bild

Om skribenten


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 1961 - Datum: Tue, 28 May 2013

Kommentarer


  1. Jag beställde en svanen-fåtölj i början av augusti -13. Efter många månaders väntan upptäckte jag att de flyttat leveransdatum till feb. -14, (alltså 6 månader). Då annullerade jag min beställning. Under den här tiden skrev jag många arga mail, och fick det automatiska mailsvaret. Dessutom ringde de upp någon dag efter mailet. Jag lyckades få en Johan att skriva i ett mail, att jag annullerat min beställning och att jag skulle få tillbaka hela summan. Det skulle ta 30 dagar.
    Naturligtvis fick jag inga pengar.
    Efter ytterligare mailkontakter har jag fått ett skrivet löfte (22 jan -14):
    "Efter att ha kollat upp er order i vårat system, verkar det som att finansavdelningen fortfarande bearbetar er återbetalning.
    I och med detta, kommer jag nu att skicka dem en brådskande återbetalning.
    Ni kan nu förvänta er att bli återbetald snarast.
    Vi ber verkligen om ursäkt för denna fördröjning som uppstått.

    Med vänlig hälsning,

    Johan"

    I dag har jag fortfarande inte fått några pengar. Jag mailar dem varje dag, får ett automatiskt mail tillbaka. Nu ringer de inte längre.
    På måndag kommer jag att kontakta polisen och min bank. Dessutom kommer jag sprida information om detta blufföretag i alla medier som är möjligt. SVTs PLUS och SR kanske kan hjälpa oss att stoppa dem.

    Svara

  2. Vilken bluff! Jag önskar jag hade Googlat det här företaget bättre eller åtminstone haft lite sunt förnuft att förstå att detta var för bra för att vara sant, då hade jag aldrig beställt mina Eames-stolar härifrån. Dock fick jag kudden jag beställde i samma veva som stolarna inom ett par veckor, vilken inte alls motsvarade det jag förväntade mig. Jag beställde något gult, men fick något grönt.

    Jag har åter igen fått lära mig den hårda vägen att man får vad man betalar för, i det här fallet ingenting. Ingen vara, inga pengar tillbaka, inget svar på mail, absolut ingenting. Jag har också lärt mig att alltid köpa saker på faktura och inte betala via kontokort.

    Jag skickade ytterligare ett mail till dem idag 2014-01-26 efter att inte ha fått svar på mitt ett av mina tidigare mail (jag har skickat många!) som jag skickade 2014-01-16. Det har nu gått lite drygt 6 månader sedan min beställning och jag har precis som alla andra fått samma bemötande från företaget med samma ursäkter.

    Återkommer de inte och heller varken levererar stolar eller hela köpesumman tillbaka så kommer jag meddela min bank, Mastercard (tror inte de vill bli förknippade i sådana här sammanhang med sina tjänster), Allmänna Reklammationsnämnden samt göra en polisanmälan.

    Jag hoppas inte fler ska behöva drabbas. Jag är trött på att stå vid diskbänken och äta min mat.
    Svara

  3. Piratkopior.

    Köpte en lampa i oktober 2012. Det skulle vara 10 veckor leveranstid. Nu - juli 2013, efter totalt 30-35 kontakter med Infurn - så har jag bara fått en dålig piratkopia. När jag klagade så bad Infurn mig att lämna lampan på el-återvinningen och lovade att återbetala pengarna. Inga pengar tillbaka. Idag har jag bett Eurocard att hjälpa mig med återbetalning.

    Svara

    • Det verkar att jag i samma situation - beställde två lampor i augusti, väntade 18 veckor. Nu står det på min orderstatus att beräknad leveranstid är 19 februari (( Fick du hjälp från Eurocard?
      Svara

  4. Har samma problem, har kontaktat Visa eller MasterCard om hjälp?
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.