Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » It-och-media » Dialect

Dialect

Webbadress: http://dialect.se
Företagsnamn: Dialect AB
Var hände det: Över telefon
Namn på produkt / tjänst: Dialects "Kampanj" med Telia Abonnemang
Värde på förlust (kr): 3600

Skribent: Trolli

Blev uppringd av Dialect (framgick dock inte). Sa mer eller mindre att dom ringde genom Telia och ville förlänga mitt abonnemang.
Skulle också få en mobil (som jag sa att jag inte ville ha) men tog den om den var gratis.

Han svamlade så mycket att det knappt gick att höra vad han sa men trodde det var genom Telia så gissade att det var "ok" ändå. Det skulle ju bara vara en förlängning?

Och nu sitter man med en mobil som kommer kosta mig minst 3ggr mer än vad den skulle kostat i affär som jag sa att jag inte ville ha. Den ligger fortfarande oöppnad 10 månader efter "köpet".

Och skyll inte på enskilde försäljaren. Om du har som riktlinjer har att sälja skrotmobiler för 3x pengarna så är företaget (Dialect) i sig HELT skyldigt. Dom vet precis vad mobilerna är värda. Inget snack runt det tack.

Har aldrig tagit något över telefon förr, men tänkte att det skulle vara ok att ta en "förlängning". Synd att Telia måste förlita er på såna här skojare...




3600 kronor (150kr extra i 24 månader) mjölkades jag på genom Telias trovärdighet som företag som dom gav till ett lurendrejarföretag som Dialect. Uppskattat.

Lägg till bild

Om skribenten

Vanlig svensk konsument.


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 2964 - Datum: Mon, 9 Dec 2013

Kommentarer


  1. Hej!

    Kan bara hålla med - sök på "dialect oseriösa". Helt otroligt vad de lurat folk (inklusive mig).

    Jag trodde jag hade koll och ett "de" var Telenor - men ack! De lurade i mig mobil surf. Tyvärr företagare så de får mina surt förvärvade pengar.

    Släng på luren direkt!
    Svara

  2. Vill härmed varna alla för Dialect. Blir ni uppringda av deras telefonförsäljare så lägg på luren omedelbart. De skönmålar produkter och kan i princip säga vad som helst för att få sälja en dator eller telefon mot att man förlänger sitt avtal med Telia. Om man sedan är missnöjd med produkten och skickar tillbaka den så vägrar de att låta kunden få använda sin ångerrätt enl. konsumentköpslagen. I värsta fall kan man alltså bli fakturerad 300 kr i månaden (av Telia!) för en produkt som man har skickat tillbaka till Dialect (inom ångerrättstiden). Att inte Telia sätter ner foten hårdare mot detta oseriösa företag är för mig helt obegripligt.
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.