Oseriöst på RIKTIG KAFFE, oärlig personal

OBS! Var vaksamma om ni kommer i kontakt med detta bolag.

Vi köpte i somras en glassmaskin av märket NEMOX PRO 1700 för priset 7595:- SEK samt en extra behållare för 999,95:- SEK.

Efter att först fått vänta längre än nödvändigt får vi en glassmaskin som inte fungerar. Den klarade inte avv att kyla vilket är en förutsättning för en glassmaskin. Företaget ber oss skruva isär maskinen... FEL 1. Om du börjar skruva gäller inte försäkringen FEL 2 mm. OJOJOJ hur tänker man här.
Vi hävdar att vi inte betalat för detta utan kräver en fungerande maskin. Då vill de att vi returnerar så de kan skicka den på service FEL 3.
Vi säger att vi vill häva hela ordern (glassmaskin och extra behållare). Allt skickas tillbaka i de förpackningar som RIKTIG KAFFE levererat tillbaka till Skanderborg i Danmark.
Efter flera påtryckningar, FEL 4, säger RIKTIG KAFFE att de skickat pengarna, dessa pengar kommer inte till mitt konto. Efter ytterligare påtyckningar så kommer beloppet för glassmaskinen.

Jag mailar återigen RIKTIG KAFFE och säger att hela beloppet INTE är insatt. Får tillbaka där de hävdar att de inte fått något annat än glassmaskinen... VAD SKA JAG MED EN BEHÅLLARE TILL UTAN TILLHÖRANDE GLASSMASKIN. Detta bevisar att RIKTIG KAFFE har oärliga personer som jobbar där.

Hur kan ett paket försvinna när det är väl förseglat ihop med med ett annat paket inuti ett stort paket?

Tråkigt att bli blåst på detta sätt. Första/Enda/Sista gången jag köper av RIKTIG KAFFEhttp://www.rigtigkaffe.se/sv/glassmaskiner/6149-nemox-gelato-pro-1700-glassmaskin.html

http://www.rigtigkaffe.se/sv/glassmaskiner/208-nemox-17l-skal.html

 



Om skribenten

Christina