MTM trading härvan

Vi uppmanar alla som drabbats av MTM Trading International att ta kontakt med konsumentvägledaren i sin kommun samt att göra en polisanmälan. Chansen att KO eller polisen skall inleda en granskning ökar ju fler som hör av sig. Vidare råder vi dem som  blivit hotade av inkasso(Pay Solutions PS AB) att bestrida kravet. Vi uppmanar våra medlemmar att bestrida kraven från GPDS samt Pay Solutions. Att betala gör bara att de kan fortsätta med sin verksammhet Mer information inom kort   GPDS Internet Retailing AB Styrelseledamot: Jonas Helwig   Adress: Box 45087 Telefon: 08-559 221 59 Orgnr: 556819-0622 Verksamhet: Bolaget ska bedriva försäljning av konsumentprodukter(hemelektronik, kläder, hälso- och skönhetsartiklar) på internet samt därmet förenlig verksamhet. webbplats: gpdsekonomi.se Jonas Helwig är sen tidigare inblandad i en konkurs i hälsosajten betterlife.se läs mer Pay Solutions PS AB Org.nummer: 556784-1258 Adress: Engelbrektsgatan 9 114 32 Stockholm webbplats: paysol.se Telefon: 08-51062030 MTM Trading International Box 746 114 79 Stockholm support: ekonomi@mtmtradingsverige.se webbplats: mtmtradingsverige.se   Bifogar en detaljerad redogörelse från en av våra medlemmar: Inkassobolaget  Pay Solutions PS AB är under granskning av Svartlista för dess  dess hantering (övertagande av fakturor) samt eventuella inblandning. "Beställde ett provpaket för 99:- den 25/11 2010. Paket + faktura kom den 8/12. På fakturan stod att det skulle vara betalt senast den 9/12!!!!. Åkte in till banken och fick en bg-avi ifylld eftersom ingen sådan följde med brevet ?!? Pengarna drogs från mitt konto 9/12. Efter någon vecka kom en påminnelse -då var summan genast uppei 149:- (fast jag betalat) Mailade till GDPS Ekonomi och förklarade - har inte fått svar ännu!! Efter ytterligare någon vecka kom det ett brev från PAY Inkasso och summan var nu på 309:-!!! Jag mailade igen, fick inget svar! Har provat också att ringa mellan 8-12 men har aldrig kommit fram ?!?. Ringde till Inkassobolaget och en kvinna - Paulina - svarade. Hon skrev ner vad jag berättade och skulle vidarebefordra vad jag sagt. I andra mailet sade jag också upp "abonnemanget". Ringde till Inkassobolaget och samma kvinna svarade. Hon sa att hon hade skickat vad jag berättat men att hon inte fått svar!!!! Inte hon heller!!! Jag sa att jag skulle göra en anmälan både på GPDS Ekonomi och på Pay Inkasso, eftersom dom övertar fakturor från ett oseriöstföretag!! Hon började prata om att hon ville ha en kopia när jag gjort anmälan till polisen!!!! Hade inte nämnt om någon polis....Jag ringde till Kronofogden och berättade hela historien och han talade om hur jag skulle gå tillväga, men att det fanns en risk att dom kunde skicka vidare till Kronofogden!!!! Imorgon, måndag ska jag återigen för 100:e gången prova att ringa, kommer jag inte fram eller att det inte görs upp, så gör jag en anmälan till Konsumentombudsmannen. Dom verkar väldigt oseriösa -svarar ju ej heller på mail!!!! ett litet ps. Ringde girocentralen - hon sade att dom fått sina pengar den 13:e december. Fick också ett bildnummer av henne - ett bevis på att dom tagit emot pengarna. Nu är jag så satans less på allt det här....Birgitta" Mer Information inom kort

Om skribenten

/Admin