Hundbur - Häromi

Jag köpte en stor hundbur hos häromi för ca 6 år sedan.

Den var i min ganska nya BMW kombi som inte är fukt i men buren började rosta, så jag hörde av mig till Häromi men fick svar att jag får ringa till dom som gör burarna :/ Fick inget telefonnr eller något till leverantörent fast jag bad om det och det är ju faktiskt dom som ska fixa det enl lag.

 

Jag tog reda på telefonnumret och fck en ny bur direkt av leverantören efter ett foto på den gamla buren  :D

Men Häromi tog 0 inget ansvar för den sålda dyra buren dom sålde och hjälpte inte till alls.

 

Jag har varit Kund hos Häromi i ca 25 år och  allt har gått bra förutom hundburen och +++

Jag köpte JP produkter som är dyra, en 1 enlitersflaska hade läckt så det var kladd i alla produkterna + att 1 produkt saknades. Det var kväll då jag hämta ut mina produkter men maila direkt felet till Häromi.

Det brukar inte vara några problem hos andra företag men, hon var sååå otrevlig och ville inte stå för att det läckt och inte skicka den saknade varan. Lyssna inte ens på mig och det var chefen för företaget då jag var tvungen att vänta några dagar för hon var på utställning och den andra som jobba där kunde inget göra sa hon.

Jag gav mig inte för så ska det inte vara. Chefen/ägaren ville inte lyssna på vad jag sa utan körde sitt rejs.

Jag försökte om och om igen förklara för henne vad som hänt men nej.

Till sist sa jag att om hon inte rättar till detta kontaktar jag konsumentverket.

Då lyssna hon, jag skulle fota allt i kartongen och skicka henne vilket jag gjorde.

Sen sa hon att det är ju spillt men det säger ju inget med foton på det och det är ju intorkat nu. Såklart det var efter dom dagarna hon var borta och jag fick det beskedet av deras personal :/

Efter ca 2 veckors prosedurer och mycket tjafs med henne fick jag rätt och fick den saknade produkten och skicka tillbaka den som läckt och fick nya. Men var orolig för att jag inte skulle få nya produkter då hon var så otrevlig och inte ville förstå eller lyssna men jag fick det tillslut. Puuuust

Det var ju alltid  försskottsbetalning där förut när hon hade det men nu är det en ny ägare och jag hoppas verkligen att han är seriös :)



Om skribenten

Skriven av nilla

Har varit kund där i ca 25 år :/